De Nissan Juke heeft zo’n beetje op zijn eentje het B-SUV-segment opgericht in 2010. Vandaag wordt het iconische model vernieuwd: een gevaarlijke oefening voor Nissan.
Voor de tweede generatie van de Juke stonden de designers van Nissan voor een uitdaging van formaat: hij moest duidelijk herkenbaar blijven als een Juke, maar hij moest tegelijk minder controversieel ogen en praktischer worden. Dat betekent dat de ronde koplampen, de verborgen klinken in de achterdeuren en de piepkleine zijruiten behouden zijn gebleven maar dat de auto voor de rest veel volwassener oogt. Hij erft bovendien het V-vormige radiatorrooster dat alle recente Nissan-modellen siert. Het nieuwe infotainmentsysteem met een scherm van 8 duim is nu volledig geconnecteerd en biedt dus allerlei onlinediensten.
Veel groter
De wielbasis is met liefst 10,7 centimeter gegroeid, waardoor er nu veel meer binnenruimte voorhanden zou moeten zijn en de koffer slikt voortaan 422 liter en heeft een lagere tildrempel. Nissan belooft verder dat de nieuwe Juke “fun to drive” is, al laat het motorenpalet toch iets anders vermoeden: er is maar één optie en dat is een 1.0-turbodriecilindertje met 117 pk en 180 Nm, gekoppeld aan een manuele zesbak of een zeventraps DCT met dubbele koppeling.
Recente reacties
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Vooraan geslaagd maar de achterkant blijft droevig.
Door Thierry Hamende 1 dag geleden