Abarth geeft de Pista-uitvoering van haar 500'tje een subtiele update met meer vermogen en enkele mechanische tweaks. Waardoor hij zich een stukje beter thuis moet voelen op het circuit.
Werp je een blik op het Abarth-gamma van de Fiat 500, dan zie je dat de Italiaanse huistuner maar liefst 5 verschillende versies aanbiedt. De Pista is daarbij de versie net boven de instap-595. Een versie die net wat pittiger werd.
Pista Pista
Abarth installeert namelijk een grotere turbo van Garrett op de 1.4-liter viercilinder benzine waardoor hij goed is voor 165 pk en 230 Nm. Een winst van amper 5 pk op papier maar het vermogen is een stuk sneller voorradig. Waardoor de pick-up een stuk beter moet zijn en ook de hernemingen voor snellere acceleraties zorgen. Abarth spreekt van een 80 naar 120 km/u in 7.8 seconden in de hoogste versnelling. Wat dat ook wil zeggen.
Daarenboven is de Pista uitgerust met het Monza-uitlaatsysteem (voor veel kabaal) en schokdempers van Koni met "Frequency Selective Damping", een systeem dat zich aanpast naargelang de omstandigheden. Tenslotte spreekt Abarth nog van een nieuwe kleurstelling met een matgrijze lak en neon groene accenten. Mag het allemaal nog wat extremer, dan heeft Abarth nog de 595 Competizione in de rekken met een 180 pk en 250 Nm sterke variant van de 1.4 Turbomotor.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 9 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 14 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 14 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 19 uur geleden