Ford kleeft prijs op Kuga plug-in (2019)

ford kuga 2019

Ford wil zich gaan mengen in het lucratieve segment van de SUV's met stekker. Daarvoor zal het haar nieuwe generatie Kuga inzetten. Wat die Kuga PHEV moet gaan kosten?

De Blauwe Ovaal verliest jaar na jaar terrein in Europa. Een verlies dat het wil gaan counteren door te focussen op SUV's en crossovers. SUV's en crossovers die meteen beroep mogen doen op een vorm van elektrificatie. Veelal gaat het dan over een mild hybrid-aandrijving maar de nieuwe Kuga, die komt er als volwaardige plug-in. Met een 2.5-liter benzine die hulp krijgt van een elektromotor die zijn energie tapt uit een accu van 14,4 kWh. Specs? 225 pk, 26 g/km CO2 en een normverbruik van 1.2 l/100 km. Spec naar de leasingbek dus. Maar wat moet dat gaan kosten?

Show me the money

Wel, die prijs hebben we nu officieel. Want Ford vraagt minimaal 38.650 euro voor de Kuga PHEV. Opvallend is dat Ford het model beschikbaar stelt in de laagste uitvoering van de Kuga. Ga je voor een Vignale-uitvoering, dan leg je 47.350 euro neer voor dezelfde techniek in een fraaiere verpakking. Daarmee is deze Kuga PHEV zowat 10.000 euro duurder dan de instap-Kuga zonder stekker. Want een Kuga met 1.5-liter turbobenzine van 120 pk kost 28.300 euro. Al is dat natuurlijk appelen met peren vergelijken.

ford kuga 2019

Met deze Kuga PHEV wil Ford klanten stelen die momenteel kiezen voor een Mitsubishi Outlander PHEV, dat maakt de prijs uitermate duidelijk. Andere rivalen zoals de Opel Grandland X PHEV, Audi Q5 TFSI-e en Volvo XC60 T8 kosten al snel duizenden euro's meer. Waardoor het Amerikaanse merk wel eens een potentiële sterke speler op de leasingmarkt gecreëerd kan hebben.

Tijdstip: 09:43
Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 1 reactie

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
baco 08:58
afbeelding van baco

Interessante prijs voor de plug-in, in vergelijking met de concurrentie. Vond tot nu toe de prijzen te hoog. Veel kort dagelijks woon werk verkeer, of boodschappen van maxi 50km, dus die plug-in kan financieel interessant zijn omdat ik over een garage beschik met stopkontakt (en ik heb zonnepanelen). Te bekijken wat hij op lange ritten verbruikt want dan krijg je het nadeel van meergewicht van motor en batterij (een nadeel bij Mitsu PHEV) Afwachten op de uitgebreide rij impressie via vakbladen.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws