… maar er zit een addertje onder het gras.
Met een prijskaartje van 24.400 euro geeft Renault zijn vernieuwde ZOE een competitieve prijs. De beginfactuur van de basisversie Life ligt immers flink onder die van nieuwe concurrenten als de Opel Corsa-e (29.195 euro) en Peugeot e-208 (29.991 euro). Maar... Renault past opnieuw zijn oude trucje toe: kies je voor de lage catalogusprijs, dan hang je vast aan een maandelijkse huurprijs voor de batterij.
Twee formules
Renault verhuurt je de batterij van je ZOE volgens twee formules. Z.E. Flex, met een beperking van 7.500 kilometer per jaar inclusief pechverhelping, kost je 74 euro per maand (888 euro per jaar). Wil je onbeperkt met je ZOE rijden, dan is er de formule Z.E. Relax. Die betaal je 99 euro per maand (1.188 euro per jaar). Wil je daar pechverhelping bij, dan betaal je in totaal 124 euro per maand (1.488 euro per jaar).
Wil je af van die maandelijkse huurprijs, dan kun je ook nog steeds meteen de volle pot betalen voor de Renault ZOE. Maar dan gaat de prijs onder de streep met 8.200 euro de hoogte in, en doet de ZOE haasje-over met de Corsa-e en e-208. Je betaalt dan namelijk minstens 32.600 euro voor de Renault. Aan de klant dus om zijn gebruiksprofiel af te stemmen op het juiste aanbod.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 11 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden