Bij Volkswagen kwamen ze niet veel verder dan een prototype van de elektrische Caddy maar huistuner ABT weet wel raad met de bakkerswagen. Ze maakten er zopas een elektrische versie van.
ABT is niet alleen huistuner bij Volkswagen. Het lijkt er hoe langer hoe meer op dat zij de ontwikkelingstuin zijn voor elektrische producten. Het is een officiële partner van Volkswagens voertuigen voor professionelen en dus is de link met de Caddy duidelijk.
De Duitsers ontwikkelden een elektromotor met een vermogen van 83 kW, gekoppeld aan een accu van 37,3 kWh. ABT beweert dat de WLTP-cyclus op zowat 159 km uitkomt. Genoeg voor je dagelijkse rondje brieven bestellen dus. Rij je niet snel, dan kom je nog een kilometer of zeven verder. Laden doe je zo'n e-Caddy in 50 minuten tot 80 procent, de overige procentjes gaan wat trager. Heb je meer tijd, dan kan je hem in 5 uur weer opladen aan een gewone laadbox.
In Duitsland kost de e-Caddy minimaal 29.900 euro. Dat is een beetje meer dan de Kangoo Z.E., die 27.164 euro kost op voorwaarde dat je de batterij huurt. De Duitsers beginnen met leveren in het begin van 2020. Op dit moment hebben we nog geen zicht op de situatie in België.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 15 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden