
In Japan heeft Subaru het doek gehaald van de Levorg STi Sport. Een historische benaming in combinatie met een break: dat doet watertanden bij de Japanners. Maar Subaru houdt voorlopig nog de lippen op elkaar.
Want wie Subaru en STi zegt, denkt natuurlijk meteen aan de legendarische Impreza WRX. Maar die Impreza is nu een relatief anonieme vijfdeurs, terwijl de rol van de break bij Subaru al enkele jaren wordt ingevuld door de Levorg. Diens nieuwe generatie krijgt in Japan nu een sportieve bodykit met splitter, diffusor en STi-opschriften. De ruiten van het prototype zijn volledig verduisterd, want Subaru wil blijkbaar nog niet veel kwijt over het interieur.

Wat de Japanners wel al willen zeggen, is dat deze Levorg STi elektronisch gestuurde dempers krijgt, een primeur voor het merk. Een andere primeur is het “Drive Mode Select”, dat de parameters van motor, stuur, ophanging en vierwielaandrijving in enkele rijmodi onderbrengt.
Motorkapmysterie
Onder de motorkap huist een mysterie. We zien de luchthapper terugkeren die bij ons bij de meest recente facelift verdween, wat er wellicht op wijst dat Subaru terug naar de turbo is gegaan. Of dat een evolutie van de 2.0 turbo uit de vorige Levorg STi is, of van de nieuwe 1.8 turbo, willen de Japanners evenmin kwijt.
Recente reacties
Caterham komt in Japanse handen
Zit er niemand in België die dat importeert? Er om gaan naar de UK is nu nog niet zo te ontzien,...
Door Techno Patat 5 uur geleden
Jeroom versiert BMW M2 CS voor Racing Cup Benelux
Had hij ooit ook al niet de Porsche van Tom Boonen beschilderd? Of was dat Kamagurka of Herr Seele...
Door JL 2 dagen geleden
Caterham komt in Japanse handen
Ooit, lang geleden was ik zeer geïnteresseerd om zo een kit car te kopen, heb toen rechtstreeks...
Door Adriaan 2 dagen geleden
Toyota GR 86: Na de GT komt de GR (2021)
de goede oude BMW drie liter 360 tot 400 pk
Door Filip Georgiev 2 dagen geleden