BMW toonde ze voor het eerst op het afgelopen Autosalon, maar ze krijgen nu ook een prijskaartje: de BMW X1 xDrive25e en X2 xDrive25e.
De BMW X1 en X2 zijn onderhuids aan elkaar verwant: ze delen hetzelfde voorwielaangedreven UKL-platform dat ook de nieuwe 1-Reeks gebruikt, en ook stalgenoot Mini. Geen wonder dus dat de aandrijflijn van de X1 xDrive25e en de X2 xDrive25e krek dezelfde is: een 1.5 driecilinder turbobenzine van 125 pk, gekoppeld aan een elektromotor van 95 pk (70 kW). Het gecombineerde vermogen? 220 pk en 385 Nm.
Het elektrische vermogen wordt geleverd door een lithium-ionbatterij met capaciteit van 9,7 kWh. In de X1 levert dat volgens de NEDC-cyclus een elektrisch rijbereik op van 54 tot 57 kilometer (afhankelijk van de uitvoering). Het gemiddelde verbruik bedraagt op papier 1,9 tot 2,1 l/100 km, de CO2-uitstoot 43 tot 48 g/km. In de X2 spreekt BMW over 55 tot 57 kilometer, een gemiddeld verbruik van eveneens 1,9 tot 2,1 l/100 km en een CO2-uitstoot van 43 tot 47 g/km, opnieuw afhankelijk van de uitvoering.
Gulden middenweg
Het prijskaartje? 46.150 euro voor de X1 xDrive25e, en 1.000 euro extra voor de X2 xDrive 25e, 47.150 euro om precies te zijn. Daarmee plaatst de xDrive25e zich tussen de benzineversie 25i en dieselversie 25d.
Recente reacties
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 6 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 11 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 11 uur geleden
Eerste test: Skoda Superb Combi - Mag het iets meer zijn? (2024)
Je kan letterlijk gewoon de ncap safety ratings hanteren. De passat heeft voor inzittende een 85%...
Door Jordy 17 uur geleden