Renault heeft een Belgisch prijskaartje aan de Captur e-Tech gehangen. Daarmee kan je berekenen hoeveel opslag je moet vragen aan je baas om de fransoos met stekker op je oprit te krijgen.
Met de Captur e-Tech en Clio e-tech lanceert Renault zich in de hybride markt. De eerste is een plug-in, de tweede een gewone.
In de achterhoede van de Captur e-Tech vinden we een 9,8 kWh sterke accu terug, die er mee voor zorgt dat de Captur een uitstoot van 32 g/km te handhaven. Je rijdt maximaal 50 kilometer volledig elektrisch, en in totaal heb je een vermogen van 160 pk uit de 1.6 TCe in combinatie met de elektromotor.
twee niveau's
Nu we die cijfers opgefrist hebben, is het tijd om naar de prijs te gaan kijken. De vanafprijs ligt op 32.575 euro. Daarvoor krijg je de Intens-versie, de Initiale Paris-variant kost minimaal 35.575 euro. De eerste leveringen van de Captur e-Tech plug-in hybrid worden verwacht voor het najaar van 2020.
Ook de Clio e-Tech krijgt een prijskaartje, die koop je voor 24.850 euro. Bij de Clio heb je echter niet de mogelijkheid om via de stekker bij te laden.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 8 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 11 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 14 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden