Niet enkel de reguliere Mégane ging onder het mes, ook de sportiefste R.S.-variant krijgt een opfriskuur. Die pakt uit met meer pk's onder de kap. Hoeveel meer?
Renault voelt de hete adem van de concurrentie in haar nek en besluit geen risico's te nemen. Want vanaf 2020 komt de Mégane R.S. scherper dan ooit voor de dag. Met dank aan enkele mechanische tweaks.
300 paarden
Renault kiest er namelijk voor om haar line-up te versimpelen. Kocht je vroeger een R.S., dan had je de keuze uit 280 dan wel 300 pk. Afhankelijk of je nu voor de Trophy-variant ging of niet. Vanaf 2020 krijg je steevast 300 pk en 420 Nm onder de kap. Toch als je voor de automaat met dubbele koppeling gaat. Zelf roeren? Dan schroeft Renault Sport het koppel miniem terug naar 400 Nm. Kwestie van de koppeling wat te sparen.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden