Opel keert terug naar Japanse markt

-

Opel kondigt aan terug te keren naar Japan. Daar was het jarenlang het sterkstverkopende merk van de GM-groep, al veranderde dat midden jaren 2000.

In 1996 verkocht Opel nog meer dan 38.000 wagens in Japan. Tien jaren later trok het Duitse merk zich terug, nadat de verkoop was teruggevallen tot 1.500 stuks. Sinds Opel echter werd overgenomen door PSA heeft het merk een PACE-actieplan opgevat om in de komende jaren tot 10 procent van de verkopen buiten Europa te gaan zoeken.

sterke reputatie

PSA zelf is al een tijdje actief op de Japanse markt. In 2019 verkochten ze nog 15.600 wagens in het Land van de Rijzende Zon. Volgens PSA is de sterke reputatie van Opel als Duits merk een verkoopsargument voor de Aziaten. De Japanners zullen in eerste instantie drie modellen bij de dealer krijgen; de Corsa - en Corsa-e -, de Combo Life en de Grandland X, die laatste ook als plug-in hybride. De Corsa zou daar misschien onder andere naam verkocht worden, al is nog niet bekend welke naam.

Eerder deze maand kondigde Opel ook al aan dat ze de Zuid-Amerikaanse markt weer ging bevoorraden, met name Colombia en Ecuador. Ook Rusland is sinds een tijdje opnieuw een exportland voor Opel.

opel-pace-plan-2020
Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie