Als Lamborghini een nieuwe variant van een model voorstelt, dan kun je er donder op zeggen dat er binnen de kortste keren het dak afgaat. In januari zagen we de achterwielaangedreven Huracán, nu is het de beurt aan de Spyder.
Die volgt uiteraard de krijtlijnen die de Huracán EVO RWD heeft uitgezet, met een 610 pk en 560 Nm sterke atmosferische V10 centraal achterin die de achterwielen aandrijft. Met 1.509 kilogram ligt het gewicht hoger dan in de gesloten versie, dus de sprintcijfers duren iets langer. Nu ja: 0 tot 100 km/u duurt 3,5 seconden, de topsnelheid ligt op 324 km/u.
Het dak eraf doen neemt evenmin veel tijd in beslag: openen en sluiten duurt welgeteld 17 seconden, en die oefening doe je al rijdend tot 50 km/u. De eerste exemplaren van de Lamborghini Huracán EVO RWD Spyder worden deze zomer geleverd. Het prijskaartje begint vanaf 212.763,98 euro.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 5 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden