Porsche overbrugt de kloof tussen zijn Cayenne S en Cayenne Turbo weer met een GTS. Zowel de gewone Cayenne als de Cayenne Coupé krijgen voortaan de 4.0 V8 van 460 pk die de Panamera GTS ook gebruikt.
Kreeg de vorige Cayenne GTS nog een 3,6 liter grote V6 onder de motorkap gelepeld, dan vervangt Zuffenhausen dat blok in de huidige Cayenne door de 4.0 V8 met twee turbo’s. Dat blok is 460 pk en 620 Nm sterk, en plant Porsche evenzeer in het vooronder van de Panamera GTS. In de Cayenne en Cayenne Coupé levert dat prestaties op van 4,5 seconden in de sprint naar 100 km/u en een topsnelheid van 270 km/u. Als je het Sport Chrono Pack hebt aangestipt, natuurlijk. Het vermogen gaat via een achttrapsautomaat naar de vier wielen.
Standaard staan de Cayenne GTS en Cayenne GTS Coupé 20 millimeter dichter tegen het asfalt. Adaptieve dempers en Porsche Torque Vectoring Plus om het koppel tussen de wielen te verdelen zijn eveneens standaard. Optioneel zijn er nog met wolfraam versterkte remmen of remmen uit koolstofvezel, luchtvering (die de rijhoogte met 10 millimeter verlaagt), vierwielsturing en actieve antirolstangen.
Zwartkijker
Herkennen doe je deze nieuwe Porsche Cayenne GTS en GTS Coupé aan hun standaard Sport Design-pakket met zwarte accenten, zwarte 21-duimsvelgen, donkergetinte lichtblokken en optionele sportuitlaat met zwarte uitlaatpijpen op de GTS Coupé. De GTS-logo's, die ook in het interieur opduiken, nemen alle twijfel weg.
Bestellen kun je de Porsche Cayenne GTS en Cayenne GTS Coupé vanaf nu, in juli staan ze in de showrooms. De Cayenne GTS vertrekt vanaf 117.418,40 euro, de Cayenne GTS Coupé vanaf 121.895,40 euro.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden