Als de Seat Ateca onder het mes gaat, dan volgt de Cupra-versie niet veel later...
Vorige week haalde Seat het doek van zijn gefacelifte Ateca. Die kreeg een opgefriste snoet die voortaan aanleunt bij de huisstijl van de Tarraco en Leon, nieuwe lichtblokken en een geüpdatet interieur met nieuwe connectiviteit en rijhulp.
De Cupra Ateca volgt deze week netjes in dat voetspoor. Ook hier zien we dus een hertekende voorkant en nieuwe lichtblokken, en er verschijnen ook enkele nieuwe velgdesigns. Binnenin zijn de sportzetels voortaan standaard, werd het stuur hertekend, en zien we ook hier de opgewaardeerde connectiviteit (met “Hola Hola”-spraakbesturing) en rijhulp.
Mechanisch blijft alles bij het oude. De Cupra Ateca heeft dus nog steeds een 300 pk en 400 Nm sterke 2.0 TSI in het vooronder, gekoppeld aan een DSG7-versnellingsbak. 0-100 km/u duurt nog steeds 4,9 seconden, de topsnelheid ligt nog steeds op 247 km/u.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 9 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 12 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 15 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 15 uur geleden