
Mitsubishi gaat snoeien in haar Europees aanbod om zo een kleinere maar wel rendabele speler te worden. Daarbij spreekt het Japanse merk van "klein maar prachtig". Welke auto's 2021 zullen halen?
Met een marktaandeel van 0.9 procent en een line-up van 5 auto's kan je Mitsubishi moeilijk een kracht noemen om rekening mee te houden in Europa. Al wil dat niet zeggen dat de Japanse constructeur geen plaats heeft op onze Europese bodem. Zo was het Mitsu die in 2014 de plug-in normaliseerde met de Outlander PHEV. Een auto die bij onze noorderburen deed wat de Tesla Model 3 nu pas in de rest van Europa aan het doen is: een gedragswijziging veroorzaken.
Nissan achterna
Peetouders van het merk, Nissan en Renault, hebben echter flink met de speelkaarten van het concern geschud. Niet enkel zullen ze zelf kleinere constructeurs worden, ze dwingen ook Mitsubishi zich te gaan focussen op Zuidoost-Azië. Waardoor het voor de hand lag dat dit een impact zou hebben op de Europese aanwezigheid.

Binnen enkele weken zal Mitsubishi in detail uitleggen wat het van plan is in Europa. Dat er daarbij modellen zullen verdwijnen lijkt een vanzelfsprekendheid. Zo heeft de kleine Space Star (onze meest sensibele video in jaren) hoogstwaarschijnlijk weinig toekomst en is de kans reëel dat de op leeftijd geraaket ASX op pensioen mag. Daardoor zal het gamma in 2021 wel eens kunnen bestaan uit een nieuwe Outlander, een Eclipse Cross facelift en de L200 pick-up. Klinkt niet slecht, toch?
Recente reacties
Einde autoprogramma’s: ook The Grand Tour houdt er waarschijnlijk mee op
Wat de reden ook is, dit vind ik nu wel spijtig om te lezen. Ik vond de Grand Tour beter dan Top...
Door Mathieu 1 dag geleden
BMW patenteert ‘iM3’-naam: wordt volgende M3 elektrisch?
Ik vermoed dat de eerste elektrische M wel snoeihard moet gaan. Het lijkt nu dat men de M50/M60...
Door Mr Ponrow 2 dagen geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
ik zeg je ze willen de hoofdprijs hier. kom op zeg dat is meer dan maal 2! Loon mag wat lager...
Door Kevin 2 dagen geleden
Volkswagen ID.7 kost amper 30.000 euro in China... maar
VW heeft alle Europeese klanten beduveld met de sjoemel diesel en hun vervolgens in de kou laten...
Door Scheijen 3 dagen geleden