
Land Rover kondigt de terugkeer van de “Hard Top”-benaming aan voor de bedrijfsversies van zijn nieuwe Defender. De 90 en 110 worden lichte vracht-uitvoeringen van de Defender die laadvermogen en sleepvermogen combineren.
Het is uiteraard de Special Vehicle Operations-afdeling bij Land Rover die zich over de Hard Top-versies buigt. Die zijn beschikbaar op de korte 90 en de lange 110, en ruilen een tweede en derde zetelrij in voor meer laadruimte. In plaats daarvan is er wel een optionele klapstoel op de eerste rij.

De basisuitvoeringen van de Hard Top staan op schroefveren, al is er voor de 110 ook een luchtvering beschikbaar. Beide modellen kunnen tot 3.500 kilogram slepen en beschikken over een bodemvrijheid van 29 centimeter en doorwaaddiepte van 90 centimeter. Op uitrusting wordt er alleszins niet teveel bespaard: er is een trailerassist, de ClearSight-achteruitkijkspiegel die het gespiegelde beeld door camerabeelden vervangt, het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem en over-the-air-software-updates.
Recente reacties
Kia EV6: Dit kost hij in België (2021)
Mathieu. Koop een gebruikte hyundai ioniq type 1 de meest efficiënte ev. In winter 200km Zomers...
Door Johan Gort 1 dag geleden
Volkswagen kondigt GTX-label aan
In een ver verleden toch al gebruikt door Renault toch? Hoorde in het rijtje GTL, GTS, GTX...
Door Agoras Piet 1 dag geleden
Volkswagen kondigt GTX-label aan
Nerd-gamer-alert: als een andere fabrikant nu RTX gaat gebruiken, kan Volkswagen afdruipen.
Door JL 2 dagen geleden
Officieel: Seat Arona facelift betekent nieuwe neus (2021)
Ik vind ronde ventilatiemonden echt niet mijn ding. Vond het leuk dat ze in de pre-facelift versie...
Door John 3 dagen geleden