Land Rover kondigt de terugkeer van de “Hard Top”-benaming aan voor de bedrijfsversies van zijn nieuwe Defender. De 90 en 110 worden lichte vracht-uitvoeringen van de Defender die laadvermogen en sleepvermogen combineren.
Het is uiteraard de Special Vehicle Operations-afdeling bij Land Rover die zich over de Hard Top-versies buigt. Die zijn beschikbaar op de korte 90 en de lange 110, en ruilen een tweede en derde zetelrij in voor meer laadruimte. In plaats daarvan is er wel een optionele klapstoel op de eerste rij.
De basisuitvoeringen van de Hard Top staan op schroefveren, al is er voor de 110 ook een luchtvering beschikbaar. Beide modellen kunnen tot 3.500 kilogram slepen en beschikken over een bodemvrijheid van 29 centimeter en doorwaaddiepte van 90 centimeter. Op uitrusting wordt er alleszins niet teveel bespaard: er is een trailerassist, de ClearSight-achteruitkijkspiegel die het gespiegelde beeld door camerabeelden vervangt, het nieuwe Pivi Pro-infotainmentsysteem en over-the-air-software-updates.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden