
Hoewel de elektrische ZS EV vorig jaar nog maar op onze markt werd gepresenteerd, is de ZS in essentie al vier jaar oud. Waardoor hij dus recht heeft op een facelift! Die facelift maakt de budget-crossover nog een klap aantrekkelijker.
Even ons medeleven betuigen. Want ja, het is best knullig dat als je net een ZS EV hebt gekocht, er eigenlijk al een opgefriste versie in de coulissen klaar staat. Al kon je natuurlijk weten dat de ZS in essentie al sinds 2016 op de markt is in China en het Verenigd Koninkrijk. Waardoor een facelift maar een kwestie van tijd was. Die facelift tilt de aantrekkelijkheid van deze crossover naar een hoger niveau.
Van Mazda naar Mercedes
Visueel wisselt de ZS zijn Mazda-snuit alvast in voor eentje van Mercedes - sorry MG. Met scherpere koplampen, vrijstaande grille en nieuwe onderzijde. De term "summum der design" durven we hier nog steeds niet op te kleven, al zal het niemand choqueren. Ook achteraan krijgt de ZS nieuwe lichten met led-technologie. Twee valse uitlaten op de benzineversie (die niet bij ons te koop is) moeten het plaatje af maken.

Binnenin zal de facelift een grotere impact hebben. Met dank aan het 10.1-duims infotainmentscherm dat de ZS leent van grote broer HS. Dat aanraakscherm wordt "zwevend" verwerkt in het interieur en ziet er voortaan niet meer uit als een achteraf ingebouwd exemplaar. Een digitale instrumentcluster pal voor de neus tekent dan ook weer present.

Wanneer de elektrische ZS EV-variant ook mag genieten van deze opfrisbeurt is niet helemaal duidelijk. Al is het onwaarschijnlijk dat de enkel bij ons beschikbare EV niet deze update zal krijgen. Even ter opfrissing: de MG ZS EV gebruikt een 140 pk sterke elektromotor en een accu van 44.5 kWh. Bekijk onze review mét video HIER
Recente reacties
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Geraard Oogle zegt dat het een 13kWh batterij is. Worden er tegenwoordig nog fake hybrides gemaakt?
Door John 1 uur geleden
Rijtest: Mercedes C 300 e Plug-In (2020)
“ Mercedes heeft echter niet graag dat je zelf gaat kiezen wanneer je de batterij spaart of net...
Door M. Gul 15 uur geleden
Officieel: Mercedes EQA brengt elektriciteit naar compacte crossovers (2021)
In Duitsland kost de GLA 180 - 36.000 € , de plugin hybride GLA 250 e kost 46.000€. Wie budget...
Door John 16 uur geleden
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Schone auto, maar hoe weet je nu of het een fake hybrid is of niet? Batterijcapaciteit lijkt...
Door jacky 22 uur geleden