Officieel: Isuzu D-Max trekt Europees plunje aan

Isuzu D-Max prijs belgie

Na zijn lancering vorig jaar in het Oosten is de Isuzu D-Max nu ook klaar om de onverharde baantje van Europa te betreden. De Europese versie zet net zoals zijn globaal broertje in op meer luxe, zonder te raken aan de werkkwaliteiten.

Ook Isuzu is niet blind voor de gezonde verkoopgroei in het segment van de compacte pick-up. Vooral pick-ups die SUV-luxe weten te verzoenen met een werkbak achteraan profiteren volop van de stijgende interesse. Denk Volkswagen Amarok en Ford Ranger. Toch mag je volgens Isuzu vanaf nu ook de D-Max in dat gezelschap zetten. Wat de nieuwe generatie wisselt zijn utilitair kantje in voor een streep meer comfort.

Dynamic Drive

Nee, de D-Max is daardoor plots geen softroader geworden die niet meer in staat is om een pak melk te transporteren. Wel zorgt een gloednieuw chassis, Dynamic Drive Platform gedoopt, voor 20 procent meer stabiliteit en een meer SUV-achtig rijgedrag. Vrees niet, je mag nog steeds 1 ton aan materiaal in de laadbak deponeren en 3.5 ton trekken. Een win-win-situatie dus.

Isuzu D-Max prijs belgie

Extra duidelijk gemaakt aan de binnenzijde. Isuzu gaat er namelijk prat op dat de cabine met grote tablet en zachte materialen geliefd zal worden door bouwvakker en interieurarchitect. Extra onderstreept door een duo-zone airco en een rits nieuwe veiligheidssystemen van dodehoekdetectie tot een rijstrookassistent.

V-Cross

Voorin de Europese versie een 1.9-liter viercilinder turbodiesel. Een blok dat ook in de uitgaande D-Max zit en goed is voor 164 pk en 360 Nm koppel. Door de toevoeging van AdBlue is de D-Max klaar voor de milieunormen van 2021. Niet onbelangrijk als je überhaupt een voertuig wil verkopen in Europa.

Isuzu D-Max prijs belgie

Net zoals zijn voorganger zal de nieuwe D-Max leverbaar zijn in 3 koetswerkvarianten, Single Cab, Extended Cab en Double Cab. Afhankelijk van je buidel kan je dan ook kiezen voor 4 uitrustingsniveaus. De V-Cross is een nieuwe en staat helemaal bovenaan. Die versie wordt gezien als het vlaggenschip. Met een lederen interieur, stoere cover op de laadbak, automaat en de nodige franjes rond de wielbogen.

De instapversie (Single Cab) kost minimaal 25.975 euro zonder btw, de V-Cross is een investering van 39.975 euro (ex. btw) voor je bedrijf.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws