De Ford GT dankt zijn bestaansrecht uiteraard aan de GT40 uit de jaren 60. Eigenlijk is de Ford GT dus op zich al een eerbetoon aan de overwinningen van Ford op Ferrari. Om dat nog wat extra in de verf te zetten is de GT er nu in Heritage Edition.
Ford neemt ons even terug naar het jaar 1966. De GT40 nam in Daytona de eerste 24u's-race overwinning voor de blauwe ovaal. Ken Miles pakte dat jaar de trofee en het is die GT40 livrei die nu zijn weg vindt naar de Ford GT. Opvallend is de asymmetrische rode strping, de gouden velgen, en het nummer 98 op elke hoek van de wagen. Je moet er voor zijn, maar het maakt van de GT nog meer een racewagen voor de weg.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 5 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden