Met de toenemende concurrentie van o.a. de Polestar 2 kreeg de I-Pace onlangs een welverdiende update(sneller laden en interface). Nu is er een budgetvriendelijkere versie: de EV320.
Je raadt het nooit, maar de EV320 heeft 80 pk minder dan de EV400. Met 320 pk en 500 Nm sprint de I-Pace nog altijd in een vlotte 6,4 seconden naar 100 km/u, dat is 1,6 seconde trager dan de EV400. Net als de EV400 beschikt de EV320 over vierwielaandrijving.
470km
Ook het bereik erft hij van de EV400. Met de 90 kWh batterij kan je 470 km ver(WLTP). Verder kan de EV320 opladen aan een driefase 11 kw wallbox waardoor hij per uur 53 km extra rijbereik krijgt. Een lege batterij helemaal opladen op een driefase aansluiting duurt 8,6 uur.
goedkoper
Wat hij niet erft van de EV400 is de prijs. Met € 64.990 euro is hij aanzienlijk goedkoper dan de EV400. Die staat in de boeken met een vanafprijs van €80.850. Daar komt bij dat de I-Pace als EV uiteraard 100% fiscaal aftrekbaar is en een voordelige VAA kan voorleggen. Jaguar doet met deze EV320 weer helemaal mee.
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 6 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 10 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 12 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 12 uur geleden