Officieel: koelere blik voor Porsche Panamera facelift (2020)

-

Sinds 2016 is de Porsche Panamera aan zijn tweede generatie toe. Hoewel het huidig model uiterlijk nog geen tekenen van veroudering vertoont, vindt Porsche het toch tijd voor een facelift. Al is het maar om het vermogen wat op te krikken.

Zeg je Panamera, dan zeg je tegenwoordig vooral e-Hybrid, want dat lijkt ons toch de wagen die je als bedrijfsleider het eenvoudigst aan je boekhouder uitgelegd krijgt. Die e-Hybrid versie krijgt er dan ook een sportievere versie bij ter gelegenheid van de facelift. De Panamera 4S e-Hybrid krijgt met een vermogen van 560 pk en 750 Nm een stuk meer oempf dan de 462 pk van de gewone Panamera 4 e-Hybrid. Onder de kap van de 4S E-Hybrid zit een 2.9 V6 biturbo. De cijfers zorgen voor een 0-100 tijd van slechts 3,7 seconden met een volle accu, en de topsnelheid bedraagt 298 km/u. Het 17,9 kWh grote accupakket kan de 4S E-Hybrid 54 kilometer volledig elektrisch voorststuwen.

Porsche Panamera facelift (2020)

Stap je uit om op te laden dan zie je dat de facelift slechts kleine wijzigingen meebracht. Zo krijgen de koplampen een andere indeling en zie je ook een gewijzigde voorbumper. Achteraan hebben ze meer werk verricht, zowel op de berline als op de Sport Turismo die tegelijk gelanceerd wordt. Zo krijgt de lichtstrook tussen de achterlichten een ander uitzicht en krijgen de achterlichten ook een opvallender indeling. Deze wijzigingen gelden voor alle versies van de Panamera facelift.

lap, 80 pk erbij

De Panamera Turbo krijgt dan weer een nieuwe variant, met de Turbo S. Die krijgt 630 pk en 820 Nm mee, dat is een grote schep meer dan de 550 pk en 770 Nm die de Panamera Turbo uit zijn 4.0 V8 biturbo puurt. De Panamera Turbo S jaagt je hartslag in 3,1 seconden van 0 naar 100 km/u. Eindigen doet de wijzer van de snelheidsmeter pas bij 315 km/u. Naast deze twee versies is er nog altijd de GTS, die nu 480 pk en 620 Nm uit de V8 slaat.

Porsche Panamera facelift (2020)

Uiterlijk en motoren werden dus aangepast, maar ook het onderstel werd herwerkt. Ophanging, luchtvering en het optionele Torque Vectoring werden scherper afgesteld. Lane Assist, verkeersbordherkenning en adaptieve cruise control zijn een aantal van de zaken die voortaan standaard meegeleverd worden bij je nieuwe Panamera.

Porsche Panamera facelift (2020)

Die nieuwe Panamera kan je direct bestellen, Porsche verwacht dat de eerste leveringen in oktober van dit jaar zullen plaatsvinden. In ons land staat de Panamera facelift in de catalogus vanaf 96.543 euro voor de achterwielaangedreven versie. Vierwielaandrijving heb je vanaf 100.657 euro op de Panamera 4, 133.569 euro voor de Panamera 4S E-Hybrid, 144.096 euro voor de Panamera GTS en 188 745 euro voor de Panamera Turbo S.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 0 reacties

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws