Mercedes heeft het speelvogelgehalte van de elektrische EQC een flink stuk omhoog getrokken door deze EQC 4×4² Concept te lanceren.
De 4x4's met een wiskundige macht erachter zijn intussen welbekend bij Mercedes-liefhebbers. De G-Klasse kreeg al een 6x6² en nadien ook een 4x4². Telkens ging het om een extreme offroadvariant die vooral graag in de aandacht kwam.
Ook nu weer is het een offroadvariant, met 29,3 centimeter extra bodemspeling kan je wel al wat ruig terrein aan. Nieuwe multilink assen zorgen ervoor dat de wielen toch contact maken met de wagen zelf, wielen die een bandenmaat van 285/50 R 20 mee krijgen. Deze EQC 4×4² Concept staat dan ook 5,8 centimeter hoger dan een hedendaagse G-Klasse.
Extra brede plastic wielbogen zorgen buitenom voor dat de wagen niet gek op het netvlies komt, waarbij de wagen goed 20 centimeter breder wordt. Oprij- en afrijhoeken zijn met deze hoogtewijziging tot 13 graden groter dan origineel. Met deze grotere hoogte kan een EQC 4×4² Concept ook een plas van 40 centimeter diep doorwaden, 15 centimeter dieper dan wat je met een gewone EQC mag proberen.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 16 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 19 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 22 uur geleden