GM vernieuwt logo na 60 jaar en het is... tjah

General Motors heeft een nieuw logo. Dat is voor het eerst in 60 jaar en je vraagt je af of ze er zo lang over gedaan hebben om tot dit te komen.

Het logo maakt deel uit van een "Everybody In"-marketingcampagne. General Motors wil daarmee in de verf zetten dat ze actief meewerken aan een wereld met nul crashes, evenveel uitstoot en files. Ze willen met de campagne ook meer inzetten op de EV-markt en daarom wilden ze ook een nieuw logo.

Helemaal revolutionair is het logo van General Motors echter niet. Het behoudt de initialen die het al in 1964 introduceerde en de Amerikanen stappen ook niet af van het blauw dat gebruikt werd. Voor de herkenbaarheid werden de twee initialen van de groep ook opnieuw onderlijnd. Het nieuwe logo is ontworpen voor een digitale omgeving. Dat wil zeggen dat ze er een kleurige versie van hebben en eentje in een monochrome kleur.

Auteur: Auteur: Sven
Reacties: 1 reactie

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
JL 20:55
afbeelding van JL

Dat oogt zeer Aziatisch, vind ik.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws