Recent doken nog beelden op van een nieuwe Lancia Ypsilon en ook het Stellantis-persbericht klinkt hoopvol over de toekomst van Lancia.
Het zou natuurlijk een doodlopend straatje kunnen zijn maar Stellantis stuurde vandaag een persbericht uit waaruit blijkt dat Lancia toch niet dood is. De merkengroep deelde de organisatiestructuur na de fusie mee en daarin krijgt Lancia een rol die wat duidelijker is.
ad interim
Er is een onderverdeling waarin de Amerikaanse merken gebundeld worden en een 'Global SUV'-categorie voor Jeep. Opvallend daarbij is dat Chrysler slechts een 'interim'-CEO krijgt met Tim Kuniskis, die ook Dodge zal leiden.
Er is er ook eentje waar Citroën en Fiat/Abarth als 'core'-merken worden aangeduid. De hogere mainstream segmenten zijn weggelegd voor Opel/Vauxhall en Peugeot, bij die laatste wordt Linda Jackson trouwens CEO. Premium zijn de merken Alfa Romeo, DS en dus ook Lancia. Maserati wordt volledig als 'luxury brand' gepositioneerd.
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Lekker daar (aan de andere kant van de Grote Plas) laten. Überhaupt zouden grote pickups en SUVs...
Door phil 3 uur geleden
Snel wezen: Tesla Model Y vanaf deze vrijdag terug stuk duurder
De Tesla Y, met de Y van yoyo. (Jaja, ik weet dat je jojo met een "j" schrijft.)
Door JL 13 uur geleden
Mercedes VISION EQXX verbruikt 7,4 kWh/100 km, zelfs in de woestijnhitte
En nu dezelfde test bij -5 graag.
Door John 18 uur geleden
Deze elektrische auto’s komen in aanmerking voor de EV-premie van 5.000 euro
De Honda e:Ny1 komt tegenwoordig ook in aanmerking
Door Jan Vanoppen 19 uur geleden