Bestelwagenbouwer Maxus kan zichzelf officieel benoemen tot de big daddy van de kampeerbusjes. Het Chinese merk dat ook bij ons actief is toont met de Life Home V90 Villa Edition een kampeerbusje met extra verdieping én lift. Daar sta je dan met je Grand California...
De kampeerbusjeswereld is letterlijk een wereld op zich. Want verschillende automerken maken er een erezaak van om het interieur zo vernuftig mogelijk in te richten. Elke centimeter telt tenslotte. Al kan je natuurlijk ook ruimte winnen door een extra verdieping te installeren. Kijk, bij Maxus denken ze letterlijk outside the box.
Met lift!
Het resultaat van dat denken is alvast de Life Home V90 Villa Edition, een kampeerbusje met maar liefst 32 vierkante meter aan kampeerplaats. Met dank aan uitschuifbare zijkanten én een uitklapbaar dak. Geen stoffen dakje voor wat extra hoofdruimte. Nee, met een druk op de knop tover je een tweede verdieping tevoorschijn van 12 vierkante meter bovenop de bestaande 20 vierkante meter ruimte.
Deze tweede verdieping - met balkon, uiteraard - kan je gebruiken als living/ eetkamer en beschikt over grote glaspartijen die je ondoorzichtig kan maken. Al kan het nog een stapje straffer. Want bij Maxus vonden ze dat een trap te veel plaats in zou nemen en dat een ladder niet echt handig is. Resultaat? Dit kampeerbusje heeft een éénpersoonslift aan boord om je boven het plebs op de camping te sturen.
Wacht, hoeveel?
Kijken we terug naar de begane grond, dan beschikt dit busje over alle luxe waar je stiekem naar snakt in een kampeerbusje. Je weet wel: douche, toilet, airco, keuken en wasmachine. Zelfs een flatscreen tv behoort tot de mogelijkheden.
Hebben we je aan het dromen gebracht? Dan hebben we spijtig genoeg slecht nieuws. Zo lijkt het onwaarschijnlijk dat deze Life Home V90 Villa Edition ooit officieel geïmporteerd zal worden in België, daarnaast kost dit kampeerbusje een vlotte 2.68 million Chinese Yuan. Je weet wel, 344.000 euro. Toch maar met het tentje op vakantie?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 8 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 10 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 13 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 14 uur geleden