
Al in 2019 kondigde Seat een plug-invariant van haar populaire Tarraco aan. Die maakt nu zijn intrede op onze Belgische markt. Met een elektrische range tot 58 km, een CO2-uitstoot van minimaal 37 g/km en een prijskaartje vanaf 47.750 euro.
Hoe relevant is een plug-inhybride de komende jaren nog? Want de Belgische overheid doet er alles aan om nieuwe bedrijfswagens vanaf 2026 verplicht volledig elektrisch te maken. Wel, relevant genoeg om nog nieuwe versies op de markt te brengen moeten ze bij de Volkswagen Group denken. Want vanaf nu kan je de Seat Tarraco ook krijgen als e-HYBRID, Spaans voor plug-in.
245 pk, 37 g/km
Die Tarraco e-Hybrid gebruikt de bekend bouwstenen van de VW Group. Het is te zeggen; een 1.4-liter turbobenzine van 150 pk die wordt gekoppeld aan een elektromotor van 115 pk en een accu van 13 kWh. Een systeem dat we ook kennen uit pakweg de Seat Leon e-Hybrid, Volkswagen Golf GTE en Skoda Octavia iV en goed is voor een totaalvermogen van 245 pk en 400 Nm koppel.

Volgens Seat kan de Tarracco e-Hybrid een lage CO2-uitstoot van 37 g/km voorleggen én een totale elektrische range van maximaal 58 kilometer. De plug-inhybride is beschikbaar vanaf de Xcellence uitvoering en kost met zijn instapprijs van 47.750 euro net geen 10.000 euro meer dan een vergelijkbare Tarraco met benzinemotor. Ook de FR kan je verkrijgen met deze aandrijflijn, al moet je dan met minimaal 49.450 euro over de boeg komen voor de sportievere opsmuk.
Recente reacties
Lynk & Co klaar voor langverwacht Belgisch debuut
Grappig hoe volvo, polestar en lynk...
Door Adriaan 2 uur geleden
Dit zijn de 10 meest populaire EV's in België (Q1,2021)
En hoeveel daarvan particulier aangeschaft ?
Door Jos D. 23 uur geleden
Mercedes plaagt met EQT Concept
In tegenstelling tot de speelse vorige, is de nieuwe Kangoo strakker vorm gegeven, zodat hij...
Door BePa 1 dag geleden
Maken of kraken: Audi A6 Avant e-tron [RENDER]
Of voor zowat elke mid size suv dat ze vandaag verkopen...
Door Adriaan 1 dag geleden