Als je maar genoeg automerken in je groep duwt, word je vanzelf de grootste. Toch?
In het eerste kwartaal heeft automerkengroep Stellantis alvast het grootste deel van de koek beet op de markt van personenwagens en lichte bedrijfswagens in Europa. Wereldwijd zag de merkengroep de verkoop met zomaar even 10,8 procent toenemen. Daarmee zit Stellantis op een taartstuk van 23,6 procent en dat is niet min. De fusiegroep verkocht in de eerste drie maanden in totaal 854.151 personenwagens en lichte bedrijfsvoertuigen.
tweede zonder bestelwagentelling
Het succes van de Stellantis-groep is voor een groot deel toe te schrijven aan de erg goeie verkopen van de Peugeot 208. Vooral in e-versie lijkt die wagen het erg goed te doen. De grote voortrekkers in de verkoop voor Stellantis zijn nog altijd de lichte bedrijfswagens. Halen we die weg uit de verkoopcijfers en houden we enkel rekening met de personenwagens dan komt Stellantis op een tweede plaats terecht, net na de Volkswagen groep. Volgens ACEA-cijfers zit Stellantis dan op een aandeel van 21,7 procent, Volkswagen en kornuiten halen dan 25 procent.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 8 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 11 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden