Het respect van Porsche winnen, dat moet wat met je doen. Om de 25ste verjaardag van Manthey-Racing te vieren lanceert Porsche een gelimiteerd trackdayspeeltje dat zijn gelijke niet kent. De 911 GT2 RS Clubsport 25 is een 700 pk sterk meesterwerk met een prijskaartje dat vlot over het half miljoen gaat.
Heb je het geluk om in het bezit te zijn van een Porsche 911 GT3 (RS) of 911 GT2 RS, dan heb je zonder twijfel al gehoord van Manthey-Racing. Het Duitse bedrijf met race-ervaring biedt namelijk een upgrade aan voor de strafsten der 911 om ze nog een stukje beter te laten sturen. Die 911 GT3 MR en 911 GT2 RS MR kan je zien als hét summum op vlak van circuitbeestjes. Die laatste heeft trouwens nog steeds het kroontje in handen als snelste straatlegale auto op de Nürburgring.
Geld is geen probleem
Ook Porsche is grote fan van het bedrijf. Niet in het minst omdat het in 2013 een meerderheidsbelang van 51% nam in Manthey-Racing én omdat Manthey-Racing al zeven keer een 911 naar de overwinning stuurde tijdens de 24u van de Nurburgring. Dit jaar viert Manthey-Racing haar 25e verjaardag en Porsche besloot een passend verjaardagscadeau te geven. Dat cadeau is deze 911 GT2 RS Clubsport 25 geworden, een soort van ultieme "911 Manthey-Racing" als geld geen probleem is.
Achterin ligt een geblazen 3.8-liter zescilinder boxer die 700 pk weet neer te zetten. Interessanter is de centrale radiator achteraan die via een stabielere luchtstroom voor betere koeling kan zorgen. Een trucje dat Porsche leent van de 911 GT3 R racewagen. De carrosserie is ook een kunstwerk op zich. Toch lag de nadruk op een optimale luchtstroom. Dat merk je ook aan de onderzijde die volledig gesloten is. Manthey-Racing mocht vervolgens loos gaan op de mechanische componenten zoals de ophanging. Het resultaat zou een 911 zoals geen andere moeten zijn. Dat mag op zich ook wel, want de tot 30 stuks gelimiteerde 911 GT2 RS Clubsport 25 draagt een vanafprijs van 525.000 euro. Slik.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 4 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 5 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 22 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden