Bentley is de eerste autoconstructeur ter wereld die lid wordt van de Leather Working Group, een soort zelfhulpgroep voor industriegiganten die het gebruik en verwerken van leer ecologisch duurzamer willen maken. Met vlot 15 koeienhuiden per Bentley geen overbodige stap...
Heb je ooit al eens je bips in een Bentley geparkeerd, dan weet je dat enkel de beste materialen goed genoeg zijn. Daar hoort volgens het Britse merk ook koeienhuid bij. Je weet wel, leder. Het merk is zich er echter van bewust dat het gebruik van leder ook een verslaving kan worden. Zo herbergt het interieur van een Mulsanne tussen de 15 à 20 koeienhuiden en zelfs bij de Continental GT Coupe zit je vlot aan 10 tot 11 koeienhuiden per wagen.
Gouden standaard
Bentley beseft dat het stappen moet nemen om haar ecologische voetafdruk te monitoren. Hoewel het verbannen van leder een oplossing zou zijn, wil het Britse merk nu ook weer niet zo ver gaan. In de plaats is het lid geworden van de Leather Working Group, een auditgroep dat strenge productie- en verwerkingseisen opstelt voor producenten van leer. Andere leden van de groep zijn onder andere Ikea, Nike, Asos en Clarks. Door lid te worden van de "zelfhulpgroep" wil Bentley zichzelf een gouden standaard opleggen.
Bentley is trouwens snel om te zeggen dat ruwweg 80 procent van alle auto's die het ooit heeft geproduceerd nog bestaan én dat veel van haar classics nog steeds het origineel interieur dragen. Al vergeet het daar wel even bij te zeggen dat 75% van de auto's die het ooit produceerde sinds 2003 gebouwd werden. Nu goed, Bentley staat er nu al om bekend dat het zeer strikt is in het gebruik van leder. Zo worden enkel koeienhuiden gebruikt van dieren die gebruikt worden voor de vleesindustrie. Zodat er niet nodeloos gekweekt hoeft te worden. Of het echter geen tijd is om over te stappen op vegan leer of een gerecycleerd alternatief? De gemiddelde Bentley-eigenaar ligt er waarschijnlijk niet van wakker.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden