Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: power-plug-in heeft een prijs (2022)

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Green Hell Magno (2022)

Het is zover: zij die graag de krachtigste productie-Mercedes ooit in hun garage willen parkeren, weten nu hoeveel ze daarvoor moeten neertellen. Al rekenen ze daar wel best nog de kleine meerprijs voor een laadpaal bij, want dit monster is een plug-inhybride.

Het is inmiddels al vijf maanden geleden dat we kennismaakten met het krachtigste, grootste mondjevol uit de geschiedenis van Mercedes-AMG: de GT 63 S E Performance. Deze plug-inhybride versie van de GT 4-Door Coupé weet namelijk in totaal 843 pk en 1.470 Nm koppel op te hoesten, goed voor een sprintje naar de 100 km/u in amper 2,9 seconden. Mercedes-AMG voegt nu nog een hallucinant cijfer aan dat rijtje toe, want ze geven de prijs van hun nieuwe plug-inhybride vrij.

Extra E = extra performance

202.312 euro, zoveel moet je minstens gaan betalen voor een Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Daarmee is deze stekkerversie ruim 100.000 euro duurder dan de basis-4-Door Coupé, en kost hij nog steeds een kleine 75.000 euro meer dan de versie onder hem, de GT 53 4MATIC+. De plug-inhybride vervangt namelijk de ‘gewone’ GT 63 S — als we die zo al mochten noemen — en is voortaan dus de enige 4-Door Coupé waarin er nog een V8 brult. Bovendien krijgt dit model onder andere het adaptieve AMG Ride Control-onderstel, een AMG Dynamics-rijdynamiekregeling en koolstofkeramische remmen mee. Bijbetalen kan altijd voor een extra sportieve special edition in een gifgroene lakkleur voor 22.143 euro of een chiquere versie in klassevol rubellietrood voor 17.109 euro extra.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance Green Hell Magno (2022)

De Mercedes-AMG GT 63 S E Performance haalt zijn monumentale vermogen dankzij een combinatie van de gekende 4.0-liter V8-biturbomotor, op zich goed voor 639 pk, en een elektromotor die een piekvermogen van 204 pk kan toevoegen. Die laatste haalt zijn stroom uit een compact accupakket van 6,1 kWh. Daardoor kan je met dit monster dus ook zuiver elektrisch rijden, al ben je dan wel beperkt tot het gemiddelde ritje naar de bakker. Met een actieradius van zo’n 12 kilometer mag het namelijk duidelijk zijn dat de focus ligt op het extra vermogen die de elektrificatie toevoegt.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws