Hoewel de Soul in onze contreien tegenwoordig volstrekt elektrisch is, wordt hij op de globale markt nog aangeboden met een potige 2-liter viercilinder. Die benzine-Soul krijgt nu een facelift en die zet zijn centrale uitlaat extra in de verf. Je weet wel, zoals een Ferrari F40.
Wat een Ferrari F40, Ford GT, en Kia Soul met elkaar gemeen hebben? Een centrale uitlaat! Inderdaad, Kia heeft een facelift van haar Soul losgelaten voor de internationale markt en die koppelt een atmosferische 2-liter viercilinder van 149 pk aan een centrale einddemper. Juist ja.
Geen centraal "chappement" voor Europa
Die centrale uitlaat is trouwens niet de enige nieuwigheid aan de Soul facelift. Zo werd ook de snuit hertekend en die maakt komaf met de tweede set lichten in de bumper. Daardoor oogt de Soul een stuk moderner. Het zou ons dus niet verbazen als de elektrische versie die in Europa aan de man wordt gebracht ook deze upgrade zal krijgen.
Stap je in België de kia-dealer binnen, dan kan je de Soul krijgen in twee elektrische smaken: een variant met 132 pk en 39.2 kWh of een versie met 204 pk en 64 kWh.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden