
MG staat in de coulissen klaar met de opvolger van de MG7 sedan die in 2013 van de aardbodem verdween. Die opvolger krijgt sierlijke lijnen, een actieve spoiler en vier einddempers achteraan voor de 2-liter viercilinder turbobenzine. En laat daar het probleem zitten...
Ken je de MG7 nog, de Britse sedan die tussen 2007 en 2013 werd gebouwd en in essentie een schaamteloze kopie was van de Rover 75? Wel, die krijgt dit jaar (eindelijk?) een opvolger. Althans, dat blijkt uit de sociale mediakanalen van MG in China. En het resultaat mag er zijn!
Fraai lijnenspel
Nu kunnen we sowieso weinig slechts zeggen over het MG van tegenwoordig. Zo is het Britse merk (onder Chinese vleugels) ook terug op onze markt en weet het te overtuigen met betaalbare en best fraai afgewerkte elektrische en plug-in-crossovers. Laat dat ook het doel zijn van MG in Europa; geëlektrificeerde auto's op de markt brengen. Zo zit er nog een MG4 EV én een elektrische roadster in de pijplijn. Deze MG7? Die maakt bitter weinig kans op een tournee in Europa.

Het probleem ligt 'm niet aan zijn design, want de eerste plaatjes tonen een langgerekte sedan met mooie proporties, sportieve lijnen én een uitklappende spoiler. Nee, het probleem zit 'm in de achterbumper en de vier einddempers die je daar terug kan vinden. Of beter nog; de motor die vast hangt aan die vier einddempers. Want voorin deze MG7 geen elektromotor, wel een 2-liter viercilinder turbobenzine. Daar is uiteraard helemaal niets verkeerd mee MG wil in Europa het goede weer maken met EV's, weet je nog?
Vinden jullie het spijtig dat deze MG7 benzine ons continent passeert?
Recente reacties
Vergroening op z’n best: Audi experimenteert met planten voor je autointerieur
En dan moet je op het werk uitleggen waarom er een bloempot chirurgisch verwijderd is van tussen uw...
Door Adriaan 3 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Zelf in Duitsland is die logica zoek. Vroeger klopte dat misschien, maar de laatste jaren heeft er...
Door Adriaan 10 uur geleden
Subaru BRZ dan toch verkrijgbaar in Europa, maar niet bij ons (2023)
nog niet officieel bekend maar er zullen 10 BRZs beschikbaar zijn voor de Belgische markt,...
Door Tom 10 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Dit. Het lijkt de logica zelve, maar helaas is dat niet in het geval in de meeste Europese landen...
Door FLP 12 uur geleden