
MG heeft het doek eindelijk van zijn Cyberster laten glijden, de enige elektrische roadster van het moment. Cijfers krijgen we daarbij nog niet te horen, al heeft de Cyberster die niet nodig om indruk te maken. Wij krijgen het al warm genoeg bij het zien van die knotsgekke vleugeldeuren.
Je hebt het vast al gemerkt aan onze nieuwspagina: het Auto Shanghai-salon in China is begonnen. Dit is dus het moment bij uitstek voor fabrikanten om hun nieuwe giga-SUV’s te laten zien, al hebben de Chinezen ook verrassend Europees getint gerief te tonen. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar deze Cyberster, en maak ons wijs dat die je niet plots doet terugdenken aan de tijd waarin MG nog een Britse sportwagenbouwer was…
Rustig, Tesla
De MG Cyberster is namelijk een lage tweezits cabrio, maar dat wisten we natuurlijk al langer dan vandaag. Zo toonde de fabrikant zelf al in 2021 een concept en verscheen de productieversie vorige week nog uitgebreid in beeld dankzij overenthousiaste Chinese ambtenaren. Diezelfde gladde neus en Union Jack-geïnspireerde achterlichten toont MG nu ook officieel aan de wereld, maar één kenmerk hadden we nog niet gezien. Of eerder: twee kenmerken, want de Cyberster krijgt een set vleugel- of zelfs vlinderdeuren die niet zouden misstaan op menig Lamborghini.

Naast die Italianen waren de Amerikanen bij Tesla waarschijnlijk ook al naar hun patenten aan het zoeken, maar zij mogen voorlopig gerust zijn. De MG Cyberster lijkt namelijk geen soort Yoke-stuur mee te krijgen zoals Tesla’s Plaid-modellen, in tegenstelling tot wat een eerdere spionagefoto deed vermoeden. Ook de rest van de cabine ziet er trouwens best traditioneel uit, al moeten we wel ons best doen om er iets van te kunnen zien. MG geeft namelijk nog geen gedetailleerde beelden vrij van het interieur.
Zomer van 2024
Ook over de aandrijflijnen blijft het voorlopig stil in Brits China, waar ze alleen verklappen dat de Cyberster een ‘high-performance EV sports car’ wordt. Reken dus niet gewoon op een elektrische aandrijflijn, maar op een potente elektrische aandrijflijn. Dat lijkt ook echt het geval te worden want diezelfde Chinese ambtenaar die de foto’s lekte, plaatste ook meteen een setje cijfers in de database. Daaruit bleek dat er een achterwielaangedreven variant zou komen met 340 pk terwijl de vierwielaangedreven versie het tot wel 544 pk zou schoppen… in openlucht!

MG moet deze cijfers dus nog bevestigen, al verwachten we dat we hierop niet al te lang meer zullen moeten wachten. De Cyberster moet namelijk nog dit jaar in de showrooms van thuisland China verschijnen, dus dan moet alles ook onderhuids op punt staan. Nadien waagt de elektrische roadster de oversteek naar Europa, waar wij hem vanaf de zomer van 2024 moeten kunnen kopen.
Recente reacties
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Even lelijk als de Dodge RAM hoor. Maar ik ben van mening dat elk zijn eigen smaak heeft en...
Door this 2 dagen geleden
Officieel: Lexus LBX is kleinste Lexus ooit (2023)
wat gaat hij kosten
Door j veldt cv 2 dagen geleden
3 redenen waarom Tesla Cybertruck niet naar Europa komt
Oh nee. Laat hem maar in de US of A. Ik vind hem lelijk. Geef mij dan maar een Dodge RAM die oogt...
Door Ricardo 2 dagen geleden
Honda e na amper 3 jaar op pensioen
Ik heb er op 1 dag eens 3 verschillende gezien op de wegen. Het is wel nog een gek zicht, want...
Door this 2 dagen geleden