
BMW's nieuwe generatie 5 Reeks en i5 staan klaar in de coulissen maar als voorprogramma krijgen we nieuwe versies voor de i7, X5 en X6. In het geval van de elektrolimousine moet het de prijs drukken, bij de SUV's gaat het over meer dieselvermogen. Start de dienstmededeling!
De BMW X5, X6 en i7. Auto's waarvan we niet gedacht hadden ze ooit samen te zetten in één persbericht. Want de i7 is BMW vlaggenschip op vlak van duurzame mobiliteit voor de elite, X5 en X6 vinden gretig aftrek bij proleten. Hoe dan ook, het trio aan modellen krijgen nieuwe motoren en die lichten we hieronder even toe!
i7 eDrive50
Heb je geen enkel idee uit wat de huidige motorenline-up van de i7 limousine bestaat? Geen schaamte. Want de i7 is nog relatief nieuw natuurlijk.Momenteel heb je de i7 als eDrive60 en als i7 M70. Twee uitvoeringen die schermen met vermogens ver boven de 500 pk en prijzen ver boven de 130.000 euro. De introductie van de i7 eDrive50 moet vooral de prijzen wat temperen. Want met 455 pk (650 Nm) op de achteras kan je moeilijk van een bescheiden krachtbron spreken.

Zo snelt de i7 eDrive50 nog steeds in 5,5 seconden naar de honderd en topt hij bij 205 km/u. Dankzij de accu van 101.7 kWh netto moet een range van maximaal 611 kilometer mogelijk zijn. Naar verwachting kan ook deze eDrive50 opladen aan 200 kW DC en 11/22 kW AC. Vanaf de zomer zal BMW de i7 eDrive50 opnemen in de configurator. Waardoor we ook zijn prijs weten. Zal hij onder de 100.000 euro gaan? Daar vrezen we voor...
Extra dieselpower voor X5 & X6
Steken we de straat over richting X5 en X6, dan introduceert BMW een nieuwe milde hybridediesel. Het is te zeggen; BMW had al de xDrive30d mild hybrid met 286 pk voor X5 en X6 maar vergroot het gamma nu met de xDrive40d. Die neemt dezelfde 3-liter zes-in-lijn turbodiesel maar verhoogt het vermogen tot 352 pk en 720 Nm koppel. Niet enkel snel je daarmee in slechts 5,5 seconden naar de honderd, dit blok zal waarschijnlijk vooral zijn diensten bewijzen voor de trekhaakfans onder ons.

Hoewel een compacte milde hybrideset-up moet je evenwel geen wonderen verwachten qua verbruik. Met een WLTP-meeting van 7,3 l/ 100 km tot 8,2 l/100 km kan je deze SUV's bezwaarlijk zuinig noemen. Ook de X5 xDrive40d en X6 xDrive40d worden in de zomer gecommercialiseerd en krijgen dan hun prijs.
// Einde dienstmededeling //
Recente reacties
Zeg niet Land Rover: Defender, Discovery en Range Rover nu afzonderlijke merken
Die sub-merken, moeten we dat zien zoals Seat...
Door John 8 uur geleden
Officieel: Lexus LBX is kleinste Lexus ooit (2023)
De LBX lijkt inderdaad vooral een Europees kindje, in Japan gaan ze hem ook verkopen maar het is...
Door Joram 17 uur geleden
Rijtest: Alfa Romeo Giulia 2.0 T Facelift (2023)
Ik sluit me VOLLEDIG aan bij Kurt. Heb ook enkele BMW's en 4 Audi's gehad. Degelijke wagens,...
Door Marc Van Oost 18 uur geleden
Officieel: Lexus LBX is kleinste Lexus ooit (2023)
Speciaal model voor Europa? persoonlijk zit ik niet te wachten op nog een suv , ik wacht nog...
Door Jean 20 uur geleden