Voor de keuring van een voertuig voor tweedehandsverkoop zullen de keuringscentra voortaan minder gebruik maken van meetapparatuur. De keuring zal vooral visueel gebeuren, enkel de remmentest gebeurt nog met de remmeter.Dat wil zeggen dat verlichting, ophanging en milieuhinder (de test met de uitlaatgassen) niet meer wordt gemeten, men zal enkel visueel checken op schade. Voor de remmen is het moeilijker om schade visueel vast te stellen.
Voorwaarden voor deze vereenvoudigde keuring zijn wel dat de wagen minder dan twee maanden ervoor volledig gekeurd is in België of een andere Europese lidstaat en moet het voertuig een keuringsbewijs met normale geldigheid hebben. Wie niet aan deze voorwaarden voldoet, zal wel nog aan een volledige tweedehandskeuring onderworpen worden.
Bron: GOCA
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 12 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden