Bob wordt werkwoord

Bob wordt werkwoord

Bob is niet dood, hij neemt een andere vorm aan. Dat is wat we begrepen hebben van de nieuwe campagne van het BIVV rond alcoholvrij sturen.

"Organiseer je vooraf... Klaar om te bobben!" dat is de slogan van de nieuwe campagne. Daarin wordt 'bobben' een werkwoord en wil het BIVV dat mensen het leven van je dierbaren redden door zich vooraf te organiseren. Uitgangspunt zijn de 200 doden die jaarlijks vallen in het verkeer door het rijden onder invloed van alcohol. Je organiseren betekent niet alleen een BOB (of hoe noem je dat dan tegenwoordig) aanduiden, het gaat ook om het opzoeken van een taxi, het controleren van de uurtabel van de bussen of het zoeken naar een slaapplek als je 's nachts lekker wil doorzakken.

Bob wordt werkwoord

De kleur van het 'wij bobben'-verhaal blijft geel, zodat de herkenbaarheid blijft. Wie rouwt om het heengaan van de BOB-sleutelhanger wordt gerustgesteld, er komen nieuwe gadgets zoals BOB-brillen, badges, folders. Verder wordt de campagne visueel ondersteund met affiches, clipjes met stripfiguren en confronterende radiospots. Assuralia ondersteunt de campagne net als de Vereniging van Belgische Brouwers.

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

tdbt-2019

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws