Duitsland zal vanaf 1 januari 2016 een tol vragen voor chauffeurs die gebruik maken van het Duitse snelwegnet. Dat plan werd bekendgemaakt door minister van verkeer Alexander Dobrindt in de Frankfurter Allgemeine.
Opvallend is dat de Duitse weggebruiker de belasting via een verlaging van de wegenbelasting terug zou krijgen, waardoor enkel de buitenlandse bestuurders extra worden belast op het gebruik van Duits snelwegasfalt. De Duitse overheid wil met het vignet jaarlijks 200 miljoen euro incasseren, dat bedrag zou worden geïnvesteerd in het wegennet.
buurlanden zijn tegen
In de verschillende buurlanden klonk intussen al protest. Zo wil Nederland er alvast alles aan doen om de invoering van een wegenvignet tegen te houden.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 5 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 8 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 11 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 11 uur geleden