De grootste automerken hebben een charter ondertekend om jouw privacy te garanderen

spam-infotainment

We staan er niet altijd bij stil, maar dankzij de laatste infotainmentsystemen hebben automerken de kans om gigantisch veel informatie van ons op te slaan. En maak geen illusies, dat doen ze ook. 19 grote merken hebben nu een charter ondertekend waarin ze beloven geen misbruik te maken van jouw gegevens. Een beetje eng? Jazeker...

Hoewel je denkt dat constructeurs maar minieme dingen van jou te weten kunnen komen is niets minder waar. Je hoeft maar je gsm te verbinden en ze weten welk merk van telefoon je gebruikt, wie je zoal belt en welke muziek je beluistert. Tel daar ook nog eens al de adressen bij op die je in je navigatie invoert en ze kunnen een mooi profiel aanmaken. De vrees bestaat dan ook al langer dat, dankzij de steeds groeiende schermen in wagens, reclamemakers wel eens veel geld willen geven voor die gegevens.

Geen spam op je gps

Gelukkig geloven veel merken niet in zo'n toekomst. Daarom hebben - adem al maar diep in - Aston Martin, BMW, Chrysler, Ferrari, Ford, GM, Honda, Hyundai, Kia, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Subaru, Toyota, Volkswagen en Volvo een charter ondertekend om jouw gegevens te beschermen tegen reclamemakers en verzekeringsmaatschappijen.

Dit zijn enkele hoofdpunten van het charter:
• Geen locatiedata verschaffen aan overheden behalve als er een arrest wordt gegeven
• Geen data gebruiken voor reclame
• Klanten worden duidelijk geïnformeerd over welke data wordt verzameld
• Merken beschermen jouw data deftig met de beste veiligheidssystemen
• Data wordt niet verkocht aan derde partijen

En op die manier is de autowereld weer eens stukje veiliger...

Laatst gepubliceerd

Reacties (3)

Plaats een reactie
Adriaan 11:05
afbeelding van Adriaan

Dit kan ik alleen maar zo hard toejuichen! Want zo'n afspraken zijn echt wel broodnodig.

RoCo 12:05
afbeelding van RoCo

Zowat alles en iedereen maakt een profiel van je.
Op die manier kunnen fabrikanten zich aanpassen aan de behoeftes van de klant. Dat kunnen we toch maar beter aanmoedigen? Want wie vult er enquetes effectief in?

Dat het niet voor reclamedoeleinden wordt gebruikt of verkocht aan derden vind ik het belangrijkste. en om deze reden leid ik af dat ze niet iedereen afzonderlijk 'in het oog houden' maar groepen maken. (want zo zou ik het doen)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws