
De radarverklikker Coyote maakt vandaag bekend zich mee achter de BOB-campagne van het BIVV te scharen. Vanaf nu tot eind augustus zal elke Coyote-gebruiker een bericht krijgen waarop gewaarschuwd wordt voor het rijden onder invloed.
Afgelopen weekend startte de BOB-campagne, vandaag maakt Coyote haar samenwerking met het BIVV bekend. Tijdens de zomermaanden zal er elke avond, tussen 20u en middernacht, elke dertig minuten een push-bericht verschijnen op de Coyote-schermen waar de bestuurders erop attent gemaakt worden niet te rijden onder invloed. Tijdens het weekend zal dat tot 1u in de nacht zijn.
De organisatie wil met deze campagne de veertigers bereiken. Uit cijfers blijkt namelijk dat die doelgroep vandaag nog al te vaak dronken achter het stuur kruipt, denkende dat ze door hun ervaring niets zullen meemaken.
In België telt Coyote 840.000 gebruikers. Dankzij de samenwerking kan het BIVV heel wat extra mensen bereiken. ‘De uitdaging is dan ook groot: elk jaar sterven meer dan 180 personen in verkeersongevallen die te wijten zijn aan alcohol.’ aldus Karin Genoe, gedelegeerd bestuurder van het BIVV.
Recente reacties
Toyotagate: 10 jaar lang gesjoemel met uitstoot
Ik lees enkel dat ze die rapportering zo'n beetje aan hun laars gelapt hebben. En daar wordt...
Door Jos D. 2 uur geleden
Toyotagate: 10 jaar lang gesjoemel met uitstoot
Is dit een actieve vorm van sjoemelen of een administratieve fout? Liep het intern onbewust niet,...
Door Adriaan 17 uur geleden
Hyundai neem afscheid van diesel
Geldt dat ook voor de bestelwagens van Hyundai? Wat met de H300 en H350, bijvoorbeeld? Als die...
Door Menck 20 uur geleden
Verkeersagressie toegenomen in 2020
Betaal jij dan voor mij? 41 euro is helemaal niet onoverkomelijk, maar dat spendeer ik toch liever...
Door a b 20 uur geleden