Coyote schaart zich achter BOB-campagne

coyote-radarverklikker_0

De radarverklikker Coyote maakt vandaag bekend zich mee achter de BOB-campagne van het BIVV te scharen. Vanaf nu tot eind augustus zal elke Coyote-gebruiker een bericht krijgen waarop gewaarschuwd wordt voor het rijden onder invloed.

Afgelopen weekend startte de BOB-campagne, vandaag maakt Coyote haar samenwerking met het BIVV bekend. Tijdens de zomermaanden zal er elke avond, tussen 20u en middernacht, elke dertig minuten een push-bericht verschijnen op de Coyote-schermen waar de bestuurders erop attent gemaakt worden niet te rijden onder invloed. Tijdens het weekend zal dat tot 1u in de nacht zijn.

De organisatie wil met deze campagne de veertigers bereiken. Uit cijfers blijkt namelijk dat die doelgroep vandaag nog al te vaak dronken achter het stuur kruipt, denkende dat ze door hun ervaring niets zullen meemaken.

In België telt Coyote 840.000 gebruikers. Dankzij de samenwerking kan het BIVV heel wat extra mensen bereiken. ‘De uitdaging is dan ook groot: elk jaar sterven meer dan 180 personen in verkeersongevallen die te wijten zijn aan alcohol.’ aldus Karin Genoe, gedelegeerd bestuurder van het BIVV.

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Alfred 19:26
afbeelding van Alfred

Hoewel rijden en drinken niet samen hoort, hoort zo'n actie ook niet. Integendeel, je betaalt abonnementsgeld om er dan (vreselijk irritante elk half uur terugkerende) "reclame" op te krijgen. Ik heb zelf geen Coyote trouwens.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws