Kwestie van de kans op een tweede dieselgate zo klein mogelijk te maken.
De Europese Commissie, de Europese lidstaten en het Europees Parlement zijn tot een overeenkomst gekomen om nieuwe auto's vanaf 2020 grondiger te inspecteren. Nieuwe regels en typegoedkeuringen moeten schandalen zoals Volkswagen's dieselgate trachten te voorkomen.
Leden van de EU zullen daarom aan de hand van steekproeven minimum 1 op 40.000 nieuwe auto's aan uitstoot- en andere testen moeten onderwerpen en daarvan de resultaten openbaar maken.
Tevens krijgt Europa de macht om eventueel ook boetes op te leggen aan constructeurs die in de fout gaan en kan het diezelfde makers ook dwingen tot bepaalde terugroepacties. Hoewel de deal nog wacht op een finale goedkeuring van het Europees Parlement zouden alle formaliteiten tegen 1 september 2020 in orde moeten zijn.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 12 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 18 uur geleden