Dieselwagens die vandaag gewoon in de showroom verkrijgbaar zijn, zouden over 6 jaar Brussel niet meer in mogen als het van cdH afhangt.
Verrassend genoeg komt het voorstel niet van de Brusselse groene partijen, die in het Hoofdstedelijk Gewest in de regering zitten, maar wel van oppositiepartij cdH, de Franstalige tegenhanger van CD&V. Die vraagt dat alle dieselwagens die voldoen aan de Euro 6-normen vanaf 2027 niet langer toegelaten zijn in Brussel. Dat is een gewaagd voorstel als je weet dat de nieuwe Euro 7-normen pas in 2025 in voege zullen treden. Dat betekent dus dat je tot 2025 nog een nieuwe Euro 6-dieselwagen kan kopen die vanaf 2027 niet meer welkom zou zijn in Brussel. Een op zijn zachtst gezegd merkwaardige situatie. Maar voor alle duidelijkheid: zo ver zijn we nog niet. Het gaat om een voorstel, bovendien van een oppositiepartij, dus er is een grote kans dat de soep niet zo heet zal worden gegeten als ze geschonken wordt.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 10 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden