Panoz geeft eerste foto vrij

Panoz heeft de eerste officiële foto vrijgegeven van haar nieuwste, die volgende maand in Le Mans 24h zal debuteren. De Panoz Abruzzi Spirit krijgt een body gemaakt van gerecycleerde materialen en een koelingsysteem in drie niveaus. Die verschillende niveaus zorgen er voor dat er een pak efficiënter met lucht wordt omgegaan.

Naast efficiëntie, zal ook de performance er voordeel uit halen. De Abruzzi zal op een alluminium chassis rijden, en krijgt de motor vooraan. Motor in kwestie is een 4.6 liter V8 met ongeveer 300 pk, uit het kamp van Ford. Op vijf juni zal de wagen voorgesteld worden.

Panoz Abruzzi
Reacties: 1 reactie

Tags

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
Pieter Aertgeerts 19:33
afbeelding van Pieter Aertgeerts

<p><strong>Voor zij die iets meer willen weten over het bedrijf</strong>:</p>
<p><em>In the early 1900's Eugene Panunzio immigrated to the U.S. from Italy and became a champion boxer. Like other immigrants, he shortened his last name and 'Panoz' stuck. The family settled in Morgantown, West Virginia and in 1960 his son, Donald, invested monies from members of the World Champion Pittsburgh Pirates baseball team to start Mylan Laboratories, the first of two pharmaceutical companies that would go public. <br><br> By 1969 Donald had moved his wife and family to Athlone, Ireland to start Élan Pharmaceuticals. Élan is most noted for developing the time-release and transdermal delivery technology found in the nicotine patch and heart medications such as Cardizem. <br><br> In 1988 Donald's 26-year old son, Daniel, applied for a job with the Thompson Motor Company (TMC), a small Irish car builder. When he found the company was being liquidated he saw an opportunity and instead purchased the rights to one of its chassis designed by Frank Costin. Costin was well known for building racecar chassis for Maserati, Lotus and Lister. <br><br> The following year Panoz started the Panoz Automotive Development Company. Using Costin's chassis as a philosophical starting point, Daniel and two former TMC engineers began work in their new workshops; a converted 2,000 square-foot Department of Transportation salt storage shed located about 50 miles northeast of Atlanta, Georgia. </em></p>
<p><em class="right">De <a href="http://www.panozauto.com/History.htm" target="_blank">website</a><br></em></p>

Uw reactie