Voor de racefanaten onder ons die niet tevreden zijn met de gewone Mégane RS, lanceert renault een Mégane RS N4 op basis van de rallye-versie. Ontworpen voor rallye-rijders bundelt hij allerlei specificaties voor de Group N-klasse. Daarmee vervolledigt hij een bloedlijn die begon bij de Supercinq. Vanwege de strikte reglementen voor Group N-wagens werd geopteerd voor de 2.0 benzinemotor die in dit geval slechts 20 extra pk krijgt.
De 270 pk zijn beschikbaar vanaf 4.000 rpm, terwijl het koppel, dat steeg van 340 naar 470 Nm, volledig beschikbaar is bij 3.000 rpm. Een aangepaste uitlaat en een speciaal ontwikkelde vijfbak maken het race-geheel af. Voor de Group N reglementen werd het ABS-systeem eruit gezwierd. De piloot kan de remkracht wel verdelen tussen voor- en achterwielen. De N4-configuratie wordt verkocht als een kit op de Mégane RS, net zoals de Cup-configuratie.
Bron: Motorsportblog.it
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden