Op basis van de ADAM cup-variant werd deze ADAM R2 gebouwd. Zijn officieel debuut maakt hij hier in Genève.
Opel verwacht veel van de ADAM, samen met de Mokka moeten ze het hoofd van Opel in Europa boven water houden. En een goede rally-campagne kan in dit segment een prima marketing tool zijn.
De ADAM R2 werd gebouwd volgens de homologatie en FIA regels van 2013 en zal dit jaar al enkele kampioenschappen meerijen op Europees grondgebied. In totaal zal Opel veertig van deze R2's inzetten.
Onder de kap van de ADAM R2 schuilt een 1.6 liter ECOTEC 16V-blok met 185 pk en een maximaal koppel van 190 Nm. Het blok wordt gekoppeld aan een sequentiële versnellingsbak met vijf verzetten van Sadev en een sperdifferentieel met lamellenkoppeling dat het vermogen onder controle moet houden. Het remsysteem is geperfectioneerd met een hydraulische 'fly-off' handrem, Brembo voorremklauwen met 4 zuigers en remdrukregeling op de achteras.
Alle technische gegevens
Motor: 1,6-liter ECOTEC 16V, variërende nokkenasfasering, besturings¬module van BOSCH Motorsport Vermogen: 185 pk (ongev.) bij 7.750 t/min Koppel: 190 Nm (ongev.) bij 6.200 t/min Versnellingsbak: sequentiële vijfversnellingsbak van Sadev, sperdifferentieel Chassis: driedubbel verstelbare race-ophanging van REIGER, McPherson-veerpoten met Uniball-ophanging, asfalt- en grindspecificatie Stuurinrichting: elektrohydraulische stuurbekrachtiging Wielen: EVO Corse aluminum, 6,5 x 16-inch (asfalt), 6 x 15 (grind) Remsysteem: hydraulische 'fly-off' handrem, drukregeling op achteras, voorrem¬klauwen van Brembo met 4 zuigers Remschijven: 310 mm geventileerd (asfalt, vooraan), 278 mm geventileerd (grind, vooraan), 264 mm (asfalt en grind, achteraan) Carrosserie: lichtgewicht koetswerk, geïntegreerde veiligheidsstructuur, verlaagde bumper voor motor en brandstoftank; Interieur: wedstrijdzetels van SPARCO (compatibel met HANS-systeem), elektrisch brandblusapparaat, droge batterij; Buitenkant: carrosserie-elementen van de 'OPC Line', snelsluitingen op de motorkap en de achterklep, sleepbeugels Elektronica: motorsportdisplay, LCD-versnellingsindicator, MONIT boordcomputer, centraal bedieningspaneel, kaartleeslamp Afmetingen: Lengte: 3.698 mm, breedte: 1.720 mm, (verstelbare) hoogte: 1.442 mm (asfaltconfiguratie), wielbasis: 2.310 mm, gewicht: 1.030 kg
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 20 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden