Het is een handvol om te verslaan in het FIA rallykampioenschap, de Polo R WRC. En Volkswagen plant ook dit jaar dat succes verder te zetten. Met de hulp van enkele subtiele aanpassingen.
Finetuning noemen ze het bij Volkswagen. Logisch ook, want vorig jaar nam Sébastien Ogier de WRC-titel mee naar huis met zijn Polo, net zoals in 2014 en o ja, in 2013. De Polo R WRC is dan ook the car to beat. Vandaar ook de aanpassingen aan de rally-Polo voor dit seizoen miniem zijn.
Zo spreek VW over een versterkt hulpframe vooraan en krijg de gravel-uitvoering van de wagen versterkte dwarsarmen achteraan. Om het rijgedrag op een nog iets hoger punt te krijgen. De motor, die krijgt nieuwe zuigers om de betrouwbaarheid te verhogen. Conform de regelgeving blijft het aantal pk's wel op 318 stuks steken.
Visueel herken je de Polo R WRC 2016 aan de reeks witte strepen die over de carrosserie worden getrokken. Vanaf gisteren kan je het opgefrist exemplaar spotten in de Rally van Monte-Carlo, want het seizoen is weeral van start gegaan voor Sébastien Ogier/Julien Ingrassia, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila en Andreas Mikkelsen/Anders Jæger
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 15 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden