Het F1-seizoen mag dan het voorbije weekend z'n startschot hebben gekregen, de teams denken ook al volop aan de toekomstige jaren. Belangrijk daarbij is de verplichting van extra bescherming voor de rijder vanaf volgend jaar. Ferrari ging aan het testen met de 'Halo', Red Bull heeft haar eigen interpretatie.
Eerder kwam het bericht al naar boven dat verschillende teams zich achter het idee van Red Bull scharen. Nu we het design hebben gezien van hun 'gesloten cockpit' kunnen we ook een beetje begrijpen waarom. Want waar de 'halo closed cockpit' van Ferrari/ Mercedes een paal vlak voor hun neus plaatst, krijg je van Red Bull een soort van gevechtsvliegtuigraam rondom je gezicht. Enkel een dakje ontbreekt nog.
Fia steekt weer stokje
Desalniettemin ziet F1 racedirecteur, Charlie Whiting, de kans klein dat het systeem van Red Bull volgend jaar ten tonele verschijnt. De FIA heeft het opzetstuk van Ferrari/Mercedes namelijk al goedgekeurd voor 2017 na extensief testen. Red Bull loopt nog wat achter qua ontwikkeling (zo werd het systeem nog nooit getest op circuit) waardoor het ten vroegste tegen 2018 op de startgrid kan verschijnen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden