Al sinds 1993 organiseert Ferrari haar eigen raceklasse met Challenge-uitvoeringen van straatwagens. Daarvan werd de laatste iteratie zopas voorgesteld en die 488 Challenge gaat aan de drukvoeding. Waardoor er voor het eerst een turbo aan de startlijn komt van de Ferrari Challenge-raceklasse.
Net zoals in het straatbeeld de atmosferische 458 Italia opgevolgd werd door de drukgevoede 488GTB mag ook de zelf ademende 458 Challenge zijn boeltje pakken. In de plaats zal het Challenge kampioenschap voortaan gereden worden met de 488 Challenge die net zoals zijn straatversie een 3.9-liter V8 met turbo achterin heeft liggen.
Dankzij een andere mapping (670 pk) en kortere versnellingsverhoudingen kan het blok betere prestaties op de weg zetten. Prestaties die in de verf worden gezet door een aerodynamische bodykit. Al hoef je geen buitenaardse kunde aan de dag te leggen, want de Challenge krijgt naast tractiecontrole ook Ferrari's Side Slip Angle Control in de elektronica geïnstalleerd. Waardoor je als zondagchauffeur prestaties kan neerzetten van een geoefende circuitrijder.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 16 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden