Met het terugtrekken van Volkswagen uit het WRC zat viervoudig wereldkampioen Sébastien Ogier plots zonder job. Al was de 'fin de carrière' voor de Fransman nog lang niet in zicht. Want zowel Citroën, Toyota en Ford deden hun rallydeur open om een zitje aan te bieden. Met een succesvol einde voor die laatste.
Hoewel je een Fransman van natuurlijk chauvinisme zou kunnen betichten is de rallywereld een taaie plaats om in te vertoeven. Zeker als je Sébastien Ogier heet en de titel 'wereldkampioen' meermaals op je schouw prijkt. Waardoor hij niet voor Citroën kiest maar wel voor het team dat de beste voorwaarden kan bieden (en misschien wel loon). Dat blijkt voor Ogier M-Sport te zijn, het Britse team dat al jaren aan het WRC deelneemt met de Ford Fiesta.
Die hebben een gloednieuwe rallykar gebaseerd op de eveneens gloednieuwe Fiesta en nu dus ook een rallykampioen aan het stuur. Versterking krijgt Ogier van Ott Tänak, een Est die zich een weg naar boven aan het werken is in het WRC. Of ook Eric Camilli dit seizoen aan de slag mag bij M-Sport is op dit moment nog niet duidelijk.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden