De bezielers van Pokémon zouden fier zijn op Lamborghini, want het Italiaanse merkt onthult vandaag een evolutie op haar Huracan Super Trofeo-racewagen. Die heet niet toevallig de Super Trofeo Evo en drijft het spoilerwerk nog wat op.
Lamborghini heeft een eigen raceklasse neergepoot voor de Huracán Super Trofeo. Alleen moet je tegenwoordig klanten (lees: racers met diepe zakken) een reden geven om jaarlijks honderdduizenden euro's te pompen in de raceserie. Daarom komt het Italiaanse merk met een opgewaardeerde versie van de racewagen. Die door het leven mag gaan als Super Trofeo Evo. Soms kan het simpel zijn.
Mechanisch blijf het grotendeels bij het oude. Een achterwielaangedreven set-up met een 620 pk sterke V10 zorgt nog steeds voor de prestaties. Herwerkte spoilers moeten er dan weer voor zorgen dat de racewagen stabieler door de bochten gaat. Vooral de vin in de lengte achteraan moet daar voor zorgen. Herwerkte bumpers zorgen dan weer voor een betere koeling voor de tiencilinder. Daarnaast doet ook de katalysator beter zijn werk, kwestie van het groene VAG-imago even door te laten schemeren. Vergis je echter niet, want op het einde van de dag is dit een bloedserieuze racemachine. En zo zien we onze Lambo's graag.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 17 uur geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden