
De elektrische bolides die uitkomen in de Formule E zien er al vier jaar min of meer hetzelfde uit. Maar voor het vijfde seizoen heeft de raceformule grote plannen. Zo krijgen de auto's een drastisch vernieuwde look die de auto's niet alleen sneller, maar de races ook visueel appetijtelijker moet maken.
Waar de Formule E-auto's qua look tot op heden een slap aftreksel waren van echte eenzitters, schakelt het race-kampioenschap vanaf dit seizoen een elektrische versnelling hoger met meer technologie en een erg visueel aantrekkelijke look die zelfs de vervloekte 'halo' behoorlijk weet te integreren. De wielkasten zijn niet langer open, maar krijgen aerodynamische covers, en de klassieke achtervleugel heeft plaatsgemaakt voor een futuristisch gespleten exemplaar dat doet herinneren aan die van de Ferrari FXX K.

Maar al even belangrijk zijn de rest van de technische wijzigingen. Zo werd het batterijpakket een stuk krachtiger en groter waardoor de coureurs tijdens de wedstrijd niet langer van auto hoeven te wisselen omdat de batterij leeg was. Het nieuwe design, welk identiek is voor alle teams, ligt vast voor de volgende drie seizoenen. Het beloven in ieder geval interessante tijden nu grote autoconstructeurs zoals BMW, Mercedes en Porsche andere gevestigde waarden zoals Audi en Jaguar zullen vervoegen in het puur elektrische racekampioenschap.
Volgens velen zijn de nieuwe racebolides de zoveelste nagel aan de doodskist van de Formule 1 die, ondanks een recente overname van het Amerikaanse Liberty Media, het nog steeds moeilijk heeft om de sport terug interessant te maken. De tweede generatie Formule E-auto zal zijn debuut maken tijdens het aanstaande Salon van Genève.
Recente reacties
Officieel: Mercedes EQA brengt elektriciteit naar compacte crossovers (2021)
In Duitsland kost de GLA 180 - 36.000 € , de plugin hybride GLA 250 e kost 46.000€. Wie budget...
Door John 40 min geleden
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
Schone auto, maar hoe weet je nu of het een fake hybrid is of niet? Batterijcapaciteit lijkt...
Door jacky 6 uur geleden
Ford tikt leveranciers op vingers voor perslekken
Dit begrijp ik niet... Ik heb 2 jaar voor TME gewerkt in zaventem (Toyota Motor Europe, het...
Door Adriaan 9 uur geleden
Toyotagate: 10 jaar lang gesjoemel met uitstoot
Je moet niet enkel op hln.be meer zijn voor sensatie nieuws in vlaanderen!
Door Adriaan 9 uur geleden