Nam het Zuid-Koreaanse merk dit jaar nog deel met een Tivoli aan de Dakar-rally, dan wisselt SsangYong die Tivoli voor de 2019-editie in voor deze Rexton DKR. Al gaat het grotendeels om een andere schulp natuurlijk, niet zozeer om nieuwe technologie.
Geen gebrek aan SsangYong tegenwoordig in de motorsport. Zo heb je de Actyon die in België een eigen rallycross-race rijdt en neemt het merk ook sinds dit jaar deel aan de Dakar-rally. Begin dit jaar was dat nog met een Tivoli DKR, begin volgend jaar zullen ze aan de startgrid verschijnen in Peru met de Rexton DKR. Die omgebouwde Rexton zal dan zo'n 5.000 kilometer over duinen moeten crossen gedurende 12 zware dagen.
Dankzij de buggy-fundamenten onder deze Rexton DKR valt de rallywagen in de T1-3 klasse. Dat wil zeggen dat deze Rexton beschikt over achterwielaandrijving en een benzinemotor. Specifiek gaat het over een V8 met 450 pk die het gevaarte in 4,4 seconden naar de honderd kan doen snellen via een sequentiële zesbak.
Net zoals dit jaar zullen Spaanse coureur Óscar Fuertes en co-piloot Diego Vallejo de Rexton DKR naar de finishstreep gaan sturen.
Recente reacties
Test: Toyota Prius PHEV (2024)
Plug-in is inderdaad zeker niet de toekomst. Jammer dat deze Prius niet als gewone hybride wordt...
Door JP Holland 14 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 2 dagen geleden